Ny organisering gør Banedanmark klar til fremtidens udfordringer

En ny organisering skal give Banedanmark de bedste forudsætninger for at lykkes med de mange projekter på jernbanen i de kommende år. Samtidig udvides direktionen med to nye direktører.

Den 1. april trådte en ny organisering i kraft i Banedanmark, og nu er også den nye direktion på plads. Ændringerne skal gøre Banedanmark endnu bedre til at prioritere og samarbejde på tværs af organisationen om de mange opgaver, der venter de kommende år.

Banedanmarks nytiltrådte administrerende direktør, Peter Jonasson, mener, at Banedanmark med ændringerne står godt rustet til fremtiden.

”Der er travlt på banen. Vi vedligeholder, fornyer, elektrificerer og digitaliserer en gammel infrastruktur, som virkelig trænger. Nu har vi fået en ny organisationsstruktur og direktion på plads, og sammen med alle Banedanmarks dygtige medarbejdere skal det sikre, at vi når i mål med alle de projekter som i disse år moderniserer vores bane,” siger Peter Jonasson.

Banedanmarks nye organisation består af fem divisioner, med hver sin direktør:

  • Strategisk Prioritering, Planlægning & Projekter - direktør Anne Hougaard Olesen, som desuden også er udpeget som ny viceadministrerende direktør.
  • Sikkerhed, Jura & Indkøb - direktør Thomas Fog Christensen.
  • Teknik & Udførelse - direktør er Claus Scheel Hincke.
  • IT & Digital Transformation – direktør Kirsten Winther Jørgensen.
  • Trafik – direktør Peter Svendsen.

 

Peter Jonasson overtog posten som administrerende direktør den 1. februar

Medarbejdere i mødelokale

Organisationsdiagram

Banedanmark består af fem divisioner og en tværgående stab og ledes af adm. direktør Peter Jonasson.

Organisationsdiagram
Banen i der grønne

Direktionen

Mød Banedanmarks direktion

Banedanmarks direktion

Seneste nyt fra Banedanmark