Indberetning af fejl
Jernbanevirksomheder har mulighed for at gøre Banedanmark opmærksom på fejl og mangler på Banedanmarks anlægselementer via EPI (Elektronisk Portal for Indberetning af fejl). Banedanmark behandler udelukkende fejlmeldinger fra jernbanevirksomheder via portalen, og det er derfor ikke muligt at indberette fejl via andre kanaler. Portalen er oprettet som en SharePoint-løsning, og adgang kræver derfor særlige login-rettigheder.
Drifts- eller sikkerhedsmæssige fejl skal meldes til den pågældende kommandopost, FKO eller den vagthavende (udenfor normal arbejdstid).
Fejl på anlægselementer ejet af tredjepart, DSB, Sund & Bælt, kommuner m.v., fejlmeldes direkte til anlægsejeren, for hurtigst mulig udbedring. Ved tvivl henvises til bodelingsfolderen ”Hvem gør hvad hvor”.
Drifts- eller sikkerhedsmæssige fejl skal meldes til den pågældende kommandopost, FKO eller den vagthavende (udenfor normal arbejdstid).
Fejl på anlægselementer ejet af tredjepart, DSB, Sund & Bælt, kommuner m.v., fejlmeldes direkte til anlægsejeren, for hurtigst mulig udbedring. Ved tvivl henvises til bodelingsfolderen ”Hvem gør hvad hvor”.
Bemærk venligst, at henvendelser fra borgere skal ske via Banedanmarks hovedpostkasse.

Hvem gør hvad hvor
I pjecen kan du se, hvem der er ansvarlig for hvad på stationer og anlæg: DSB, Banedanmark eller andre aktører.
Slå op i pjecen
Om EPI
Læs mere om formålet med Den Elektroniske Portal for Indberetning af fejl (EPI)
EPI - procesbeskrivelse