Natarbejder mellem Langå og Struer
Det skal vi lave
Vi skal blandt andet opsætte skilte, såkaldte Markerboards, montere teknisk udstyr på skinner og sveller samt etablere nødvendige føringsveje ved sporene.Arbejdet er lagt i nattetimerne af hensyn til togtrafikken på strækningen. Vi arbejder mellem klokken 22:00 og 06:00 alle nætter.
Her skal vi arbejde
Vi arbejder på følgende steder. Startdatoerne er vejledende:
• Bjerringbro Station – 30. oktober (fire nætter)• Rindsholm Station – 6. november (to nætter)
• Viborg Station – 7. november (en nat) samt 10. november (to nætter)
• Ravnstrup Station – 12. november (to nætter)
• Højslev Station – 17. november (fire nætter)
• Stoholm Station – 17. november (to nætter)
• Guldbækvej – 17. november (en nat)
• Ravnstrup – 17. november (to nætter)
• Sparkær – 18. november (to nætter)
• Overkørsel ved Lundgårdsvej – 18. november (to nætter)
• Stoholm – 19. november (to nætter)
• Feldingbjergvej – 20. november (en nat)
• Røgindvej – 20. november (en nat)
• Højslev Station 20. november (to nætter)
• Ramsdahlsvej (Dommerby) 24. november (en nat)
• Skive Station – 24. november (fire nætter)
• Åbjergvej – 25. november (en nat)
• Rønbjerg Station – 28. november (en nat)
• Ålvej – 1. december (en nat)
• Hasselholtvej – 1. december (en nat)
• Vinderup – 2. december (to nætter)
• Landtingvej – 3. december (en nat)
• Strandvejen (Handbjerg) – 3. december (to nætter)
• Sofienlundvej – 3. december (en nat)
• Struer Station – 8. december (fem nætter)
• Rådal – 16. december (én nat)
• Ulstrupvej – 16. december (én nat)
• Ulstrupvej Skovvej – 16. december (to nætter)
• Rønge– 17. december (to nætter)
• Bjerringbro– 17. december (to nætter)
• Bjerrevej – 18. december (én nat)
Mellem Holstebro og Struer
• Hjerm – 15. december (fem nætter)• Skarbyvej – 17. december (to nætter)
Om arbejdet
Som nabo til banen og vores arbejde vil du opleve, at vi arbejder i og omkring sporet mellem klokken 22.00 og 06.00. Arbejdet bliver blandt andet udført ved hjælp af skinnekørende grave- og boremaskiner. Desuden vil der blive benyttet en såkaldt sugekasse, der suger huller i jorden til etablering af blandt andet føringsveje. Vi forventer, at arbejdet vil medføre visse støjgener.
Vi beklager de gener, arbejdet vil have for dig, og håber på din forståelse i perioder med ekstra støj. Vi gør, hvad vi kan for at mindske generne.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på signalprogrammet@bane.dk.
Signalprogrammet
Signalerne i Danmark er gamle og slidte. Banedanmark er derfor i gang med et af Danmarkshistoriens største jernbaneprojekter: Nye digitale signaler på jernbanen over hele Danmark, som skal give flere tog til tiden, når systemet er udrullet i hele Danmark.
For at gøre banen klar til det nye signalsystem, skal vi blandt andet installere nyt teknisk udstyr og opgradere og udskifte dele af det eksisterende udstyr som f.eks. sporskiftedrev, skilte, kabelrender og kabler. Det er det, vi lige nu er i gang med mellem Langå og Struer.
Du kan læse mere om Signalprogrammet på Banedanmarks hjemmeside.