S-banen 2024

Se punktligheden på S-banen.

Sådan opgør vi punktlighed i 2024

Banedanmark opgør kundepunktligheden for S-banen. Det sker i henhold til vores kontrakt med Transportministeriet. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,4%.

Kundepunktlighed er andelen af rejser, som er gennemført med mindre end tre minutters forsinkelse.

Som en del af opgørelsesmetoden på kundepunktligheden er der en særlig rutevalgsmodel. Den sikrer, at der tages forbehold for, at passagererne i det centrale afsnit på S-banen -  mellem Svanemøllen og København H - har mange alternative ruter at vælge imellem, hvis toget bliver aflyst.

 

S-banen Kundepunktlighed
(mål 92,4 %)
Togpunktlighed

Banedanmarks ansvar
(Max. 2,5 %)
Jernbanevirksomhedens
ansvar
Eksterne forhold
januar 95,9 % 96,3 % 0,9 % 1,8 % 1,0 %
februar  96,8 %  97,3 %  0,6 %  1,5 %  0,6 % 
marts  96,8 %  97,5 %  0,5 %  1,0 %  1,0 % 
april  95,1 %  96,1 %  1,8 %  0,9 %  1,2 % 
maj  94,2 %  95,3 %  1,7 %  1,7 %  1,3% 
juni  95,0 %  96,4 %  1,5 %  1,2 %  0,9 % 
juli  96,3 %  96,8 %  1,6 % 1,2 %  0,4 % 
august  97,7 %  96,8 %  1,6 %  1,3 %  0,3 % 
september  95,3 %  96,1 %  1,1 %  1,6 %  1,2 % 
oktober  97,0 %  97,6 %  0,5 %  1,3 %  0,6 %