Her arbejder vi

VI ER I FULD GANG MED AT INSTALLERE OG TESTE DET NYE SIGNALSYSTEM PÅ S-BANEN OG FJERNBANEN 

De nye signalsystemer på fjern- og S-banen skal testes grundigt på en afgrænset jernbanestrækning inden de udrulles på resten af jernbanenettet. De første strækninger kaldes ”Early Deployment Lines” og er et centralt element i udrulningen af signalsystemerne. På S-banen er den første strækning mellem Hillerød og Jægersborg, mens den første fjernbanestrækning i øst går fra Roskilde over Køge til Næstved og i vest fra Frederikshavn over Lindholm til Hobro.

Fjernbanen

Fjernbanen er delt op i øst og vest. Vest dækker Jylland og øst dækker Sjælland og Fyn. 

ØST

Roskilde-Køge

I øst er vi i øjeblikket i gang med tests af det nye ERTMS-system på testtrækningen Roskilde-Køge.

Vi tester om natten og i weekenden af hensyn til togtrafikken. 

Vi tester og lukker overkørsler resten af året

Vi forventer at lukke overkørslerne på strækningen i følgende weekender henover  efteråret:

  • Uge 39 (29. september-1. oktober)
  • Uge 40 (6.-8. oktober)
  • Uge 46 (17.-19. november)

Der tages forbehold for ændringer i tidsplanen.

NB! Vi tester resten af året og opdaterer løbende siden med seneste nyt.

Køge-Næstved

Mellem Køge og Næstved er vi igang med at installere nyt teknisk udstyr og opgradere/udskifte dele af det eksisterende udstyr som f.eks. sporskiftedrev, kabelrender og kabler.

 

VEST

Frederikshavn-Lindholm

I vest på teststrækningen Frederikshavn-Lindholm er vi i gang med prøvekørsel af ERTMS-systemet. Strækningen forventes sat i drift i andet halvår af 2018 og bliver dermed den første strækning, hvor ERTMS tages i drift.  

Læs mere om arbejdet mellem Frederikshavn og Lindholm 

Struer-Thisted

På strækningen mellem Struer og Thisted er vi igang med at gøre banen klar til det nye signalsystem. Vi installerer nyt teknisk udstyr og opgraderer/udskifter dele af det eksisterende udstyr som f.eks. sporskiftedrev, kabelrender og kabler. 

 

S-banen

Hillerød-Jægersborg

På S-banen er det nye signalsystem CBTC i brug mellem Hillerød og Jægersborg.

I starten af maj 2018 færdiginstallerede vi systemet og kan nu gå igang med de næst strækninger. Læs mere her.

Jægersborg/Klampenborg – Svanemøllen/Ryparken 

Næste strækning, som tager de nye signaler i brug er Jægersborg/Klampenborg – Svanemøllen/Ryparken, hvor vi i sommeren 2017 blev færdige med at installere det nye signalsystem dvs. akseltællere, baliser, teknikhytter osv. Vi forventer at gå i gang med udrulning i 2019.

Farum-Ryparken

Fra november 2017 og frem til sommeren 2018 har vi installeret signalsystemet CBTC mellem Farum og Ryparken. Bagefter skal det nye udstyr testes. Vi forventer at tage det nye signalsystem i brug på strækningen i 2019.

Ryparken-Ny Ellebjerg

Fra oktober 2018 og frem til foråret 2019 installerer vi  teknisk udstyr i sporet på S-banen mellem Ny Ellebjerg og Ryparken. Vi starter mellem Vigerslev og Flintholm fra den 1. oktober til den 25. oktober. Vi arbejder primært i dagtimerne, men der kan forekomme aften og natarbejde. Vi starter ved Flintholm og arbejder os fremad langs skinnerne. Når vi er færdige mellem Vigerslev og Flintholm fortsætter vi arbejdet videre mod Ryparken frem til foråret 2019.

 

Sådan kommunikerer vi med borgere og naboer

Som offentlig virksomhed bestræber vi os på at kommunikere i øjenhøjde med borgerne ud fra principper som tilgængelighed, åbenhed og synlighed.

Læs mere om hvordan vi kommunikerer med borgere og naboer.

SENESTE NYT OM VORES ARBEJDER

Vi gør opmærksom på, at vi gemmer de data om dig, som du har oplyst i din henvendelse. Du kan læse mere om Banedanmarks persondatapolitik her: www.banedanmark.dk/persondatapolitik
Skriv dit spørgsmål her
Skriv dit navn her
Skriv din e-mail her
Brug denne egenskab til at vise en kort beskrivelse, noter eller vejledning, som brugeren kan læse i forbindelse med at formularen udfyldes. Det vil vises under indholdet af formularen.