Aften- og natarbejde langs Den nye bane
Fra natten til mandag den 24. juli 2017 og fire uger frem udfører vi indledende arbejder som forberedelse til den efterfølgende sporjustering af hele strækningen mellem København og Ringsted over Køge Nord Station.
De indledende arbejder gennemføres med en mindre skinnekørende maskine, og vi forventer ikke, at det bliver særligt støjende. Det vil i hovedsagen være motorstøj fra maskinen, der kan høres, når maskinen passerer.
Fra uge 32 udføres den egentlige sporjustering sideløbende med de forberedende arbejder. Arbejdet vil kortvarigt medføre støjgener, når sporjusteringsmaskinerne passerer.
Der bruges store justeringsmaskiner til arbejdet samt tilhørende maskiner, der regulerer skærverne i området. En af maskinerne anvendes udelukkende til justering af sporskifter. Sporjusteringsmaskinerne justerer skinnerne og svellerne, samtidig med at de komprimerer og regulerer skærverne.
I enkelte tilfælde er det nødvendigt, at maskinen kører frem og tilbage på det samme sporstykke flere gange, før sporet ligger helt, som det skal. En justeringsmaskine vil typisk justere 200-900 meter spor pr. time.
De indledende arbejder gennemføres med en mindre skinnekørende maskine, og vi forventer ikke, at det bliver særligt støjende. Det vil i hovedsagen være motorstøj fra maskinen, der kan høres, når maskinen passerer.
Fra uge 32 udføres den egentlige sporjustering sideløbende med de forberedende arbejder. Arbejdet vil kortvarigt medføre støjgener, når sporjusteringsmaskinerne passerer.
Derfor justerer vi sporene
Med justeringen opnår vi, at sporet ligger fuldstændig præcist, hvilket giver den mest komfortable kørsel og bedste sikkerhed for passagererne, når banen åbner i december 2018.Der bruges store justeringsmaskiner til arbejdet samt tilhørende maskiner, der regulerer skærverne i området. En af maskinerne anvendes udelukkende til justering af sporskifter. Sporjusteringsmaskinerne justerer skinnerne og svellerne, samtidig med at de komprimerer og regulerer skærverne.
I enkelte tilfælde er det nødvendigt, at maskinen kører frem og tilbage på det samme sporstykke flere gange, før sporet ligger helt, som det skal. En justeringsmaskine vil typisk justere 200-900 meter spor pr. time.
Vi arbejder fra kl. 18.00 til kl. 06.00
Sporjusteringsarbejderne på den nye bane mellem København og Ringsted er planlagt som aften- og natarbejde på alle ugens dage, herunder også i weekenden, så vi ikke forsinker de øvrige aktiviteter, der udføres langs banen i dagtimerne.Tidsplan
Vi kan desværre ikke oplyse præcis, hvornår vi arbejder på hvilke dele af strækningen, da det afhænger af fremdriften på justeringsmaskinerne, men herunder finder du en overordnet plan for arbejdet:- Indledende arbejder på hele strækningen: Uge 30 - 35
- Sporjustering mellem Ringsted og Køge: Uge 32 - 33
- Sporjustering ved Køge Nord Station: Uge 34 - 35
- Sporjustering mellem Køge Nord Station og Vigerslev i Valby: Uge 33 - 35